Sunday, November 11, 2007

עדכוני חדשות לחודשים נובמבר-דצמבר

קישור לעדכוני חדשות לחודשים ספטמבר-אוקטובר 2007. לבקשת הקוראים: הנה שוב המאמרים שכתבתי על ארגון עדאלה: "עדאלה כארגון לאומני גזעני". המאמר תורגם גם לאנגלית באדיבות מגזין "אומדיה": Adala's Democratic Constitution. כמו כן, הנה הלינק למאמר: "מחמוד דרוויש - משורר ההרס והחורבן". על העבריינות הלאומנית של ערביי ישראל ראו: "החדלון המשפטי מול הלאומנות הערבית בישראל".
=
17.12.2007: שלושה מאמרים מעניינים על לבנון וסוריה: מאמר ראשון, שלי, התפרסם באתר אומדיה בשם, "בלבנון שוררת תחושה קשה של בגידה". מאמרה של ראע'ידה דארע'ם בו היא סוגרת חשבון עם ממשל בוש בעיתון אל-חיאת הלבנוני. וכן מאמרו של עבדאללה איסקנדאר על כשלונה של ועידת דמשק נגד ועידת אנאפוליס, אף הוא התפרסם בעיתון אל-חיאת.
=
17.11.2007: מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הביע דאגה עמוקה מהמצב הפוליטי השורר בלבנון בנוגע לקיפאון בשאלת בחירתו של הנשיא הבא: "העולם כולו מביט על לבנון. מדובר ברגע קריטי לעתיד המדינה. ללא שיתוף פעולה המדינה עלולה להגיע אל סף התהום. אני מצפה שכל חברי הפרלמנט לבנונים יתאחדו כדי להביא לסיומו של התהליך הפוליטי הזה בצורה דמוקרטית וללא אלימות". אתמול ערך מזכ"ל האו"ם סבב של שיחות בלבנון עם מנהיגים מקומיים על-מנת לדרבן את הצדדים להגיע להכרעה על זהותו של הנשיא הלבנוני הבא. החוקה הלבנונית קובעת כי בחירת נשיא חדש דורשת רוב של שני-שלישים מכלל 128 חברי בית המחוקקים הלבנוני. הבחירות נדחו כבר פעמיים. על מועמדותו של הרמטכ"ל הלבנוני לנשיאות לבנון ראו מאמר באתר זה.
=
16.11.2007: עיתון לבנוני מסר הבוקר כי ארגון חיזבאללה יתמוך במועמדותו של מישל עאון לנשיא לבנון. בימים הקרובים אמורה ליפול בלבנון ההכרעה סביב זהותו של הנשיא הבא. מישל נעים עאון נולד ב-17 בפברואר 1935, הוא מנהיג צבאי לבנוני ופוליטיקאי. בין 22 בספטמבר 1988 עד 13 באוקטובר 1990 כיהן בתפקיד ראש ממשלת המעבר, לאחר שמונה לתפקיד על ידי הנשיא אמין ג'ומאייל. הוא נאלץ לצאת לגלות בצרפת בתקופת הכיבוש הסורי בלבנון, ושב למולדתו ב-7 במאי 2005, אחד-עשר יום לאחר נסיגת הכוחות הסוריים מהמדינה. עאון חבר הפרלמנט הלבנוני ועומד בראש תנועת "הזרם הפטריוטי החופשי" ובראש סיעת "השינוי והרפורמה" בפרלמנט הלבנוני.
=
16.11.2007: ארצות הברית הודיעה כי תלחץ על מועצת הביטחון של האו"ם להחריף את העיצומים נגד אירן. הדברים נאמרו על-ידי דוברת הבית הלבן בעקבות פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.
=
15.11.2007: אל-ברדאעי מעניק זמן נוסף וחשוב לאיראן בעקבות הדו"ח החדש שהתפרסם: לפי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, איראן ממשיכה להתעלם ממועצת הביטחון ולהעשיר אורניום. אחמדינג'אד: "הדו"ח מוכיח שצדקנו". איראן התקדמה משמעותית בנוגע לשיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אך עליה עדיין להשיב לשאלות עקרוניות בנושא - כך לפי דו"ח שפירסמה הסוכנות. לפי הדו"ח, איראן ממשיכה בהעשרת האורניום והגדילה את מספר הצנטריפוגות שבהן היא משתמשת, למרות החלטת מועצת הביטחון שקראה לה להפסיק את תהליך ההעשרה.
=
14.11.2007: שר-החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר (Bernard Kouchner), ערך ביקור נוסף בלבנון - החמישי במספר בששת החודשים האחרונים. קושנר ניסה לדרבן את המדינאים הלבנוניים להכריע בשאלת בחירתו של נשיא לבנון הבא. הנשיא היוצא, אמיל לאחוד, אמור לסיים את כהונתו ב-24 בנובמבר, אולם עד עתה, הפלגים בלבנון לא הגיעו לידי הסכמה בנוגע לזהותו של המועמד הנבחר.

קושנר, יחד עם מדינאים מערביים אחרים, ערך שיחות רבות במטרה לחזק את כל האגפים הפוליטיים בלבנון כדי שיאזרו אומץ להגיע להכרעה עד ל-23 בנובמבר גם ללא הסכמתה ומעורבותה השלילית של סוריה בנעשה בלבנון. לשאלת כתבים, לאחר סדרת התייעצויות שנערכו לאורך כל יום-אתמול, אמר קושנר כי ברגע זה הוא חש אופטימיות זהירה לגבי הסיכויים להגיע למועמד מוסכם כבר במהלך ביקורו האחרון. גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ערך מסע שכנועים בלבנון בקרב כל הפלגים היריבים במטרה למנוע מצב של תוהו-ובוהו פוליטי העלול לגלוש לשפיכות דמים בין הפלגים השיעים, הסונים והנוצריים. ביום שני האחרון, הנשיא בוש טלפן לראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, והצהיר באוזניו על תמיכתה של ארה"ב בדרישתו לערוך את הבחירות לנשיאות לבנון ללא התערבותה של סוריה - המנסה לטרפד בכל דרך את בחירתו של מועמד שאינו מוסכם עליה.

=
13.11.2007: טורקיה מבקשת מישראל לאשר הקמת נציגות רשמית של קפריסין הטורקית בתל-אביב. ראוי לציין כי רק טורקיה מכירה בעצמאותה של קפריסין הטורקית, ובהשפעתה סוריה החלה לרקום קשרים כלכליים ומדיניים עמה. נשיא מדינת ישראל העורך ביקור רשמי בטורקיה קיבל בקשה "רשמית" מעין זו. בנושא האיראני דחה נשיא טורקיה, גול, את דבריו של פרס כי איראן מנסה להשיג נשק גרעיני. "אנחנו סבורים שהמחקר הגרעיני שהם מבצעים הוא למטרות שלום וזו זכותם לעשות זאת", אמר גול למורת רוחו הרבה של הנשיא פרס. על טורקיה והפוליטיקה המזרח-תיכונית ראו מאמר נרחב באתר זה.
=
12.11.2007: סוריה מנסה להציג לעולם, ובעיקר לארה"ב, את מאמציה לבלום את חדירתם של מחבלי אל-קאעידה מסוריה לעיראק. לעיני עיתונאים ומצלמות הטלוויזיה, סוריה הדגימה את היערכותה החדשה בגבולה עם עיראק. סוריה מהווה ציר מרכזי דרכו עוברים מחבלי אל-קאעידה לעשרותיהם כדי להשתתף בלחימה בעיראק - וכל זה בידיעת השלטונות ובעידודתם. ב-28 בספטמבר נרצח מטיף מוסלמי, שייח מחמוד אבו אל-קאקא, מהעיר חאלב שעסק בהטפה אלימה ובגיוס של מתאבדים למאבק נגד הכוחות האמריקאים בעיראק. הרוצח נתפס, אך עדיין אין כל ידיעות על זהותו או גורלו. בתוך כך, סוריה שוב האשימה את ארה"ב בהתערבות בענייניה של לבנון במאמר מערכת של העיתון הסורי "אל-בעת'". ובנושא הלבנוני: שר החוץ הצרפתי יגיע הערב לביירות, מייד לאחר הפגישות המדיניות בין גרמניה לצרפת.
=
11.11.2007: כצפוי, משטרת ישראל החליטה לסגור את תיק נגד ראש הממשלה בפרשת "בנק לאומי". זו היתה אחת מהחקירות המיותרות ביותר שניהלה המשטרה בשנים האחרונות, וכל זה בליבוי מיותר של התקשורת הישראלית. כעת תתברר גם דמותו האמיתית של ירון זליכה - שטופח ללא הצדקה בעזרתה של התקשורת הישראלית.
=
10.11.2007: מפגש בינלאומי שיעסוק במסלול הישראלי-סורי, בדומה לוועידת אנאפוליס, יתקיים במוסקווה בתחילת ינואר 2008 - כך דיווח היום העיתון "אל-וטן" היוצא לאור בסעודיה. בשבועות הקרובים התקשורת הערבית תפרסם ידיעות רבות על תכנונם, כביכול, של מפגשים עתידיים בין סוריה לישראל.
=

8.11.2007: בחודשים האחרונים, משרד-החוץ הישראלי נקט ביוזמה חובקת-עולם במטרה לשכנע מדינות רבות ככל האפשר כדי לסייע בהבאת החשודים בתכנון ובביצוע הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס-איירס לפני 13 שנה. החשוד העיקרי במעשה הוא עימאד מורנייה - המכהן כקצין המבצעים של ארגון חיזבאללה. אתמול, ב-7 בנובמבר, הוחלט כי האינטרפול יפרסם צו-מעצר בינלאומי שמשמעותו היא שאם אחד מששת החשודים במעשה ייתפס, הוא ייעצר בהתאם לצו הבינלאומי, ואז יחל תהליך הסגרתו לארגנטינה שם יועמד למשפט. להלן רקע על פעילותו הטרוריסטית של עימאד מורנייה. על עימאד מורנייה ראו מאמר נרחב באתר זה.
=
5.11.2007: העיתון אל-אחבר ציין כי בימים האחרונים ארגון חיזבאללה ערך תרגיל "ענק" שהקיף אלפי לוחמים. כתבה
ארוכה על כך התפרסמה גם בעיתון מעריב. כצפוי התקשורת הישראלית העניקה לתרגיל השלדי של חיזבאללה מימדים גדולים הרבה יותר. כרגיל במקרים כאלה, אתר "אומדיה" ורפי בוכניק העניקו לידיעה המרעישה את המימד האמיתי והנכון.

1 comment:

Anonymous said...

Fooԁ аnd drug administгatіon , only within USA the truth is that , i woulԁ not
noω what they believe on but: 1 . a single real cigаrete haωe 1000 **** in
іt or more , ok уearѕ old die sіmply becаuse yo carгy οut canceг or pеrhaps who nows , which is absolutly true.
Α couple of. one E-Cig consists of i do not гealize is јust а exampel , 3-100 **** within it .
ωhat yo ρrefеre to light up if you want to quit ?

? аsk yourself prefer the 3-100 ог maybe 3,000 but nοt somtіng the same like 40000 chemicаl compounds .
so my persоnal **** FDA or perhaps what the **** iѕ the fact that
nаme .

my blog poѕt green smoke discount code