Friday, February 05, 2016

טרור אסלאמי – טורקיה טובחת בכורדים – ינואר 2016

טורקיה תחת הנהגתו של ארדואן, עושה מה שהיא רוצה תחת המטריה האמריקאית המעניקה לה הכשר לנהל מלחמת חורמה אכזרית נגד המיעוט הכורדי המתגורר בטורקיה ונגד על מי שמזוהה עם המחתרת הכורדית - ה-PKK.

ב-23 בינואר 2016, סגן-הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן ערך ביקור רשמי בטורקיה שבמסגרתו הוא נפגש עם הצמרת המדינית של טורקיה במטרה לדון על אפשרויות הגלומות בשיתוף-פעולה עם טורקיה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". ביקור זה היווה נקודה נוספת ברצף "ההבנות" בין ארה"ב לטורקיה בנוגע לשורה ארוכה של בעיות ועניינים אסטרטגיים הנוגעים לשתי המדינות על רקע המשבר החריף השורר בכל המדינות הערביות והמוסלמיות הנמצאות במרחב המזרח-תיכוני.

ראוי להזכיר שאוקטובר 2014, ג'ו ביידן טען שארדואן הצהיר באוזניו ש"טורקיה עשתה כמה טעויות שסללו את עלייתו של ארגון המדינה-האסלאמית". ג'ו ביידן פשוט שיקר כדי להעלות לדין ציבורי את תרומתה של טורקיה למה שהתחולל בסוריה ובעיראק באותה שנה. אלא שבכך, ביידן פספס הזדמנות-פז לעורר דיון אמיתי בנוגע למעשיה של טורקיה במרחב כולו. התגובה של ארדואן הייתה קשה לנוכח השקר של ביידן, שכן לדבריו של ארדאון "מעולם לא נתתי הצהרה שכזו. ואם הוא אמר את הדברים האלה הוא צריך להתנצל בפנינו". לדידו של ארדואן, "ביידן הוא היסטוריה מבחינתי". בעקבות התגובה החריפה של טורקיה, נאלץ ביידן להתנצל בפני ארדואן ובפני טורקיה כולה. שוב ארדואן יצא מנצח בשל התנהלות אמריקאית רשלנית האופיינית כל-כך לממשל הנוכחי על כל שלוחותיו.

כשהגיע ביידן לטורקיה בינואר 2016, הוא הצהיר "שטורקיה צריכה להוות דוגמא אישית לכול המזרח-התיכון ולהראות כיצד היא שומרת על חופש-הביטוי של אזרחיה". טורקיה? דוגמא אישית"? חופש-ביטוי? כרגיל, הצמרת המדינית הנוכחית של ארה"ב חיה בסרט בלתי-נגמר של הצהרות כלליות שהן התחליף הטוב ביותר, לדעתה, למעשים הדורשים הוכחות בשטח. אלא, שההצהרה החשובה ביותר שנעמה מאוד לאוזניים הטורקיות - ובמיוחד לאוזניו של ארדאון - נגעה למלחמה האכזרית אותה מבצעת טורקיה נגד המיעוט הכורדי. לקראת סוף ביקורו של ביידן, הוא אמר את הדברים המוזרים האלה במסיבת-עיתונאים: "וושינגטון מכירה בכך שפעילי המחתרת הכורדית שפועלים בטורקיה מהווים איום לממשל באנקרה לא פחות מארגון המדינה-האסלאמית, ולאנקרה יש את הזכות לעשות מה שנדרש כדי להגן על עצמה". מבחינתה של טורקיה, נסללה הדרך להרחיב עוד יותר את הצעדים הצבאיים עד לרמה של אכזריות בלתי-נתפסת כלפי המיעוט הכורדי המתגורר בדרום-מזרח טורקיה. למעשה, ארה"ב העניקה חסינות מוחלטת למעשיו של ארדואן כלפי הכורדים וכלפי כל אלה המגלים שמץ של הזדהות עם סבלו של העם הזה. אפילו פרסום תמונה של נפגעים מירי של חיילים טורקים, נחשב לפגיעה בביטחון-המדינה הטורקית המצריך שהות ארוכה בכלא הטורקי - כפי אירע לאלפי אזרחים כורדים וטורקים רק בחודשים האחרונים.

אפילו התקשורת בינלאומית, מדינות-אירופה, ארגונים בינלאומיים וארגונים אזרחיים בעולם, מתעלמים כמעט לחלוטין ממעשיה של טורקיה - לא רק בשל היותה חברה בנאט"ו, אלא גם בשל היותה מדינת-מפתח שהצליחה לסבך מדינות נוספות בהתנהלותה ההרסנית בעיקר בשנתיים האחרונות. כך למשל, כשחיילים טורקים הפשיטו וצילמו לוחמת כורדית עירומה שנהרגה בקרבות עם הצבא הטורקי - האירוע הזה קיבל הד קלוש ביותר. זאת ועוד, שהתפרסמה תמונה של חיילים טורקים הגוררים בג'יפ צבאי גופה של אזרח כורדי (או לוחם כורדי) שנהרג בקרבות עם הצבא הטורקי - גם האירוע הזה לא זכה לתגובה בינלאומית הולמת כפי שקורה "באזורים" אחרים במזרח-התיכון בנוגע לעניינים פעוטים הרבה יותר.

ההשוואה המקוממת הזו, שעשה ביידן, מפגינה בעליל את המדיניות הנוכחית ההרסנית של ארה"ב במזרח-התיכון: דהיינו, חבירה לכוחות רדיקליים-קרימינאליים כדוגמת טורקיה, איראן, קטאר ולתנועת "האחים המוסלמים". טורקיה נהנית כרגע מהשתיקה הבינלאומית בנוגע למעשיה נגד הכורדים המתגוררים בטורקיה ובצפון-עיראק. בשעה שטורקיה מפרסמת ללא שמץ של בושה על הריגתם של אלפי כורדים במהלך השנה האחרונה, ובמקביל לכך היא הצליח להפוך את האיחוד-האירופאי לכספומט נדיב בשל בעיית הפליטים המאיימת להטביע את אירופה גם בשנת 2016. כדי להפסיק את זרם הפליטים הנוהרים מטורקיה ליוון, טורקיה דורשת בימים אלה יותר מ-5 מיליארד אירו. וכך, למרות מזג-האוויר החורפי השורר באירופה, יותר מ-3,000 פליטים עדיין נכנסים מדי יום ביומו לגרמניה. באביב הקרוב, הסיפור הזה יקבל מימדים שונים לחלוטין - אולי קשים יותר מהדרמה האנושית של שנת 2015. במילים אחרות, טורקיה תמשיך לטבוח בכורדים לעיני כל העולם ולשלוח מיליוני פליטים מוסלמים לעבר אירופה גם בשנת 2016.

בסיכומו של דבר, בחודש ינואר 2016, נהרגו 12,161 בני-אדם באלפי פעולות טרור אסלאמיות ובאלימות אסלאמית קשה אותה חוו כ-28 מדינות במהלך החודש האחרון. לשם השוואה בחודש ינואר 2015, נהרגו 13,486 בני-אדם.


טרור אסלאמי ואלימות אסלאמית - ינואר 2016
מדינה:
הרוגים:
פצועים/הערות:



סוריה:
4,680
מתוכם 1,382 אזרחים
עיראק:
4,408
מתוכם 931 אזרחים וחיילים
אפגניסטן:
750
רובם טרוריסטים מוסלמים
תימן:
498
--
לוב:
373
300 מהם אפריקאים
ניגריה - טרור אסלאמי:
353
רובם אזרחים
טורקיה-כורדים:
258
רבים מהם לוחמים כורדים
פקיסטן:
201
--
מצרים:
151
רבים מהם טרוריסטים מוסלמים
סומליה:
132
חיילים וטרוריסטים מוסלמים
קמרון - טרור אסלאמי:
86
--
סודאן + דארפור:
51
--
בורקינה פאסו - טרור אסלאמי:
33
7 מהם טרוריסטים מוסלמים
סעודיה:
24
--
הודו-קשמיר:
19
--
דרום-סודאן:
14
--
קניה - טרור אסלאמי:
7
--
מאלי:
10
--
רוסיה-קווקז:
8
--
אינדונזיה - טרור אסלאמי:
7
--
ניז'ר:
6
--
אלג'יריה:
4
--
לבנון:
2
--
איראן:
2
--
צרפת - טרור אסלאמי:
1
--
תאילנד - טרור אסלאמי:
1
--
פיליפינים - טרור אסלאמי:
1
--



ישראל - עזה:
3
טרוריסטים מוסלמים
ישראל - הרשות הפלסטינית:
20
כולל טרוריסט אזרח ישראלי
ישראל - טרור:
4
כולם אזרחים



אפגניסטן - חיילי נאט"ו:
1
אמריקאי
תימן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
5
--
פקיסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
24
--
אפגניסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים"
24
המספר האמיתי גבוה בהרבה



סה"כ:
12,161 הרוגים
20,000 פצועים




==

מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי - טורקיה טובחת בכורדים - ינואר 2016", מגזין המזרח התיכון, 4 בפברואר 2016.

2 comments:

oakleyses said...

michael kors outlet online sale, michael kors outlet, air max, gucci outlet, louboutin outlet, oakley sunglasses, cheap uggs, oakley sunglasses cheap, nike free, prada outlet, ugg outlet, tiffany and co, prada handbags, michael kors outlet, longchamp handbags, uggs, polo ralph lauren outlet, burberry outlet, polo ralph lauren, ugg boots clearance, nike shoes, cheap oakley sunglasses, replica watches, michael kors outlet, burberry outlet, rolex watches, chanel handbags, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louboutin, tiffany and co, tory burch outlet, air max, louis vuitton handbags, michael kors outlet, longchamp handbags, louis vuitton outlet stores, louis vuitton outlet, louis vuitton, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, uggs outlet, ray ban sunglasses, kate spade outlet, oakley sunglasses

oakleyses said...

converse, abercrombie, louis vuitton, canada goose, toms shoes, sac lancel, pandora charms, ray ban, rolex watches, moncler, pandora jewelry, moncler outlet, moncler, canada goose uk, barbour, canada goose, swarovski, louis vuitton uk, ugg pas cher, thomas sabo, vans, juicy couture, barbour, ugg, coach outlet store online, canada goose, moncler, ugg boots, air max, sac louis vuitton, karen millen, gucci, ugg, moncler, ugg, moncler, canada goose jackets, canada goose outlet, canada goose, louis vuitton, sac louis vuitton, wedding dresses, canada goose, links of london, converse shoes, moncler, pandora charms, supra shoes, moncler, montre homme, pandora jewelry, hollister, swarovski crystal