Saturday, May 03, 2014

פעולות תג מחיר והתקשורת הישראלית

התקשורת הישראלית יחד עם כמה פוליטיקאים בעלי עניין נרעשו עד עמקי נשמתם לנוכח מעשיהם של אלמונים אחדים שריססו כתובות נאצה על מסגד ביישוב פורדיס וניקבו את צמיגיהן של מכוניות אחדות השייכות לתושבים מקומיים ביישוב. התקשורת הישראלית כינתה את האירועים הללו " פעולות תג-מחיר". אפילו ערוץ 2 הקדיש לכך משדר מיוחד בשידורי הבוקר של הערוץ ב-1 במאי 2014. כל מי שיכל להתבטא בעניין תוך כדי התלהמות מילולית בלתי-מרוסנת, עשה זאת כחלק מאיזו "התניה פבלובית" המוקדשת במיוחד רק למעשיהם של יהודים אחדים, אך במקביל לכך הם מתעלמים לחלוטין ממעשי טרור המתבצעים בידי ערבים כנגד יהודים ברחבי מדינת-ישראל - כול יום, בעשרות מקרים. העניין הוא, שזהו טרור לכל דבר ועניין, אלא שהתקשורת הישראלית יחד עם הפוליטיקה הישראלית מתעלמים באופן מכוון מאלפי האירועים האלה המתבצעים מידי שנה נגד תושבי-המדינה היהודים. התקשורת הישראלית מעדיפה להכליל את האירועים הללו תחת המסגרת של "אירועים פליליים" הנובעת, בין היתר, מ"נוחות אידיאולוגית" צבועה.

ראש-הממשלה אפילו התקשר לראש-מועצת פורדיס כדי להביע בפניו את הזדהותו עם תושבי הכפר שנפגעו עד עמקי נשמתם ממעשיהם של כמה פרחחים שציירו כתובות אחדות על מסגד מקומי. ראש-הממשלה אפילו הבטיח לראש-המועצה שמשטרת ישראל תקבל אמצעים מיוחדים הנמצאים בידי השב"כ כדי לגלות את הפושעים במטרה להביאם לדין. ח"כ אחמד טיבי, שהוא לאומן ערבי גזען, ביקש להכיר בנפגעי "תג-מחיר" ככאלה שנפגעו מ"פעולות איבה" בהתאם לקריטריונים הישראלים. כשאפשר לינוק מהתקציב הציוני, אחמד טיבי הפשיסט מייד קופץ על המציאה. אולם שימו לב לתופעה הבאה: בדו"ח משטרתי שפורסם בשנת 2006, התברר שערביי-ישראל אחראים על יותר מ-70 אחוזים מהמעשים הפליליים המתבצעים בישראל. בדו"ח נאמר ש"קיים צידוק דתי ולאומי לפשיעת הרכוש, המשפיע על היקף התופעה". זה לא "תג-מחיר", אלא זהו טרור במלוא מובן המילה ממנו מתעלמים כל הרשויות בישראל. עדיין לא דיברנו על עבריינות לאומנית של פלסטינים המגיעים מיו"ש לתחומי מדינת-ישראל במטרה לבצע מעשים מכוונים נגד יהודים - החל מגניבה ושוד וכלה באונס ורצח. ממשלת ישראל מעדיפה להסתכל על התופעה כאל מעשים פליליים ולא כאל מעשי טרור לאומניים משום שהיא לא רוצה לפצות את הנפגעים מהטרור הערבי המתנהל נגדנו בעוצמות ניכרות לאורך עשרות השנים האחרונות.

מדינת-ישראל, ממשלת-ישראל, משרד-המשפטים ומערכת-הביטחון עדיין אל הפנימו שאונס של יהודיה בידי ערבי מתבצע על רקע של מניע לאומני הנחשב בעיני החוק הבינלאומי ל"פשע מלחמה". כאשר אונסים נערה יהודיה ומכנים אותה "מתנחלת" או "יהודיה" במהלך האונס ובמהלך המשפט, הרקע הוא באופן ברור רקע לאומני טרוריסטי של ערבי נגד יהודיה רק בשל היותה יהודיה. כשערבי מגיע במיוחד לעיר ישראלית כדי לבצע פשע כלשהו, הרקע הוא באופן מובהק רקע לאומני טרוריסטי. יתרה מזאת, לגנוב, לרצוח ולאנוס אפשר גם בישובים ערביים. אולם, אם ערבי בוחר לבצע את פשעיו רק ביישוב יהודי, המשמעות היא שהוא טרוריסט לכול דבר ועניין וזאת ללא שום קשר לגדול הנזק שנעשה. הטרור האמיתי מתבצע נגד יהודים, ולא נגד ערבים הזכאים לפיצוי כלשהו על-פי טענתו ההזויה של ח"כ אחמד טיבי הגזען. תתארו לכם שחבורה קטנה של צעירים יהודים היו נוסעים ליישוב ערבי כלשהו ואונסים בדרכם בחורה ערבייה, והם אף היו מכנים אותה "ערבייה מטונפת" במהלך האונס. הרי עשרות-אלפי מאמרי שטנה היו נכתבים בארץ ובעולם נגד מדינת-ישראל ותושביה. ובכן, מדוע? משום שרבים בעולם הפנימו את הערך האנטישמי העליון שמותר לפגוע ביהודים, אך ליהודים אסור אפילו להגן על עצמם - כפי שהדבר התבטא בפרשת הדחתו של חייל שדרך את נישקו מול מפגינים ערבים אלימים בחברון שהתגרו בו באופן מופגן ומכוון (29 באפריל 2014).

במקביל לפסטיבל התקשורתי ההזוי שהתחולל בעקבות האירוע ביישוב פורדיס, התפרסם דו"ח טרור לשנת 2013 בידי מחלקת-המדינה של ארה"ב. הדו"ח התייחס לפעולות "תג מחיר" כ"פעולות טרור" בדומה לפעולות הטרור המתבצעות בידי ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים ביו"ש וברצועת-עזה. על-פי הדו"ח, יש "טרור יהודי" והוא משתווה במהותו לטרור הערבי המתבצע נגד ישראלים. מעניין, מעניין מאוד. לטענת האמריקאים, יש "טרור יהודי". אולם, זו אותה פוליטיקה אמריקאית הזויה המתעלמת לחלוטין מהטרור האסלאמי המתבצע בכל רחבי-העולם. זו אותה פוליטיקה אמריקאית צבועה של הבית-הלבן המתעלמת מסכנותיו של הטרור האסלאמי המחסל עשרות-אלפי בני-אדם כל שנה בעשרות מדינות מוסלמיות ברחבי-העולם.

אולם, כרגיל, על הראש הגנב בוער הכובע. לפני שארה"ב מטיפה למדינות אחרות איך להתנהג, כדאי מאוד שהיא תתמקד באירועים המתבצעים בתוך תחומי מדינתה. כך למשל, רק לפני שבועות אחדים נרצחו שלושה בני-אדם בידי לאומן אמריקאי גזען שחשב שהנרצחים הם יהודים. קוראים לזה "טרור אמריקאי" נגד יהודים, ולא עוד "פשע שנאה" כפי שהתבטא הנשיא האמריקאי ברק חוסיין אובמה. וכאן אנחנו שואלים, הם יש "טרור אמריקאי" נגד יהודים המתבצע ברחבי ארה"ב? האם קיים "טרור אידיאולוגי אמריקאי" נגד מדינת-ישראל מתנהל בעשרות קמפוסים ברחבי ארה"ב? האם הממשל האמריקאי לא רואה מה מתרחש מתחת לאף שלו? כרגיל, גם כאן הצביעות האמריקאית הטיפוסית משחקת תפקיד חשוב.

בארה"ב קיימים מאות ארגונים נאציים הפועלים ללא הפרעה. הם אוגרים נשק. הם מתאמנים. יש להם כנסים. הם מפיצים את האידיאולוגיה שלהם ללא הפרעה. הם מטיפים לאלימות בשם "הגזע הלבן האירופאי". בחלק מהמקרים הם מוציאים לפעול את האידיאולוגיה שלהם כלפי יהודים, שחורים והיספאנים. אך מעל לכול, הם ממש מתעבים יהודים. ובכן, יש "טרור אמריקאי" נגד יהודים המתנהל בעוצמות גדולות מאוד בארה"ב. "הטרור האמריקאי" מקבל גיבוי בעזרת ארגונים ערביים המזדהים עם האידיאולוגיה הנאצית - אם זו קשורה למדינת-ישראל ולתושביה. השגריר באמריקאי בישראל יכול לכתוב עוד דו"ח על הבנייה בשטחים, אולם במדינתו הוא מתבצע "טרור אמריקאי" אלים המבוסס כולו על האידיאולוגיה הנאצית הידועה לשמצה. במילים אחרות, על ראש הגנב בוער הכובע.

כאשר שר-החוץ האמריקאי מאיים על ישראל ב"אינתיפאדה" או רומז על היותה של מדינת-ישראל "מדינת אפרטהייד", המשמעות היא שיש "טרור אמריקאי אידיאולוגי" נגד ישראל המתנהל בצמרת של הפוליטיקה האמריקאית הנוכחית השואבת את השראתה מערכים בזויים שהמיטו אסון על העולם כולו. האם אפשר להתייחס להתבטאויות האמריקאיות כלפי ישראל כ"תג מחיר" בשם הלאומנות הערבית הגזענית? ללא כל ספק התשובה היא, כן.

בדרך כלל, ארה"ב אוהבת לפרסם דו"חות בינלאומיים על עניינים שונים שלכאורה נוגעים לאיכות חייהם של אזרחי העולם. כך למשל, ארה"ב מפרסם דוחות של שחיתות, על סחר בנשים, על אלימות פוליטית, על סחר בסמים, על סחר בבני-אדם ועל נושאים רבים נוספים במגוון תחומים. אלא, שבמקרה האמריקאי, דווקא ארה"ב סובלת מאותם ליקויים חמורים בעוצמות גדולות ובלתי-נסבלות וזאת ללא שום קשר למה שמתרחש בשאר העולם. במילים אחרות, אין שום קשר בין ההטפה האמריקאית המילולית כלפי שאר העולם לבין מה שבאמת מתרחש בארה"ב האלימה והגזענית. כך באופן דומה אפשר להתייחס לתגובותיהם של ערביי-ישראל כלפי פעולות "תג מחיר" הנעשות בידי ישראלים אחדים: לפני שהם באים בטענות כלפי החברה-הישראלית, כדאי מאוד שיתחילו לעשות "בדק-בית" רציני בנוגע למעשיהם ולאידיאולוגיה הגזענית המתלווה לה הנובעת מתחושה של עליונות דתית כלפי שאר הדתות - ובמיוחד זו היהודית.

שימו לב לביטוי המקומם שפשט בתקשורת הישראלית: כאשר יהודים פוגעים בערבים, רבים משתמשים במשפט "קיצונים שמנסים להבעיר את השטח". אולם, אם ערבים פוגעים ביהודים, מתברר שכולם עוברים על כך לסדר היום כאילו זה המהלך הטבעי של המציאות שלנו. הגיע הזמן לשים קץ לצביעות הזו שהגיעה עד לראשי השלטון בישראל. תתביישו לכם.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע, "הפסטיבל התקשורתי ההזוי סביב פעולות תג-מחיר", מגזין המזרח התיכון, 1 במאי 2014.


No comments: