Tuesday, August 28, 2007

אליאס מורקוס - לקחי הניסיון

אני מעוניין להציג בפניכם מאמר של אליאס מורקוס - הנחשב לאחד מהאינטלקטואלים החשובים בעולם-הערבי. מורקוס (Murqus) נולד בסוריה, נוצרי-אורתודוקסי, היה חבר המפלגה הקומוניסטית הסורית עד לפרישתו ממנה בסוף שנות ה-50. מורקוס נפטר ב-1991 סמוך לפריצתה של מלחמת המפרץ הראשונה. הרקע לכתיבת המאמר נוגעת למחלוקת בינו לבין חאלד בקדאש שהיה מנהיג הבלתי-מעורר של המפלגה הקומוניסטית של סוריה ולבנון - עד למותו. מורקוס דגל באיחוד העולם-הערבי תחת הנהגתו של עבד אל-נאצר ובהתאם לאידיאולוגיה הנאצריסטית. על פעילותו הפוליטית והאינטלקטואלית של אליאס מורקוס במאמר נפרד במועד מאוחר יותר.

למרות המאמר הארוך, הוא שווה קריאה, שכן מורקוס תיאר במאמרו את מצבן של המפלגות הקומוניסטיות בעולם-הערבי ואת המצב הפוליטי ששרר בעולם-הערבי בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת. המאמר התפרסם בספרו של מורקוס על המפלגות הקומוניסטיות בעולם-הערבי שיצא לאור בערבית ב-1964. בסוף המאמר כתבתי הערות אחדות הנוגעות לאישים, לאירועים ולמונחים אחדים המופיעים במאמר של מורקוס. להמשך המאמר במלואו, ניתן לקרוא באתר חדש שנפתח כשירות נוסף לקוראים: אליאס מורקוס: לקחי הניסיון.
קריאה מהנה
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע, "אליאס מורקוס - לקחי הניסיון", 28 באוגוסט 2007, The Mideast Forum

2 comments:

Anonymous said...

Hеllο there, Ӏ do thinκ your web sitе
maу be having broωѕer compatibility ргoblemѕ.
Whenever I take a look аt уοur blog in
Safari, it looκs fine hoωever ωhen
opening in Ι.E., it's got some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Other than that, wonderful website!

Look into my web page ... fundcrowd.co

Anonymous said...

Hey theгe fаntastіc blog! Does гunning a blog such аs
this requiгe a large amount οf work? I havе nο understanding of codіng however I had been hoping to start my own blog ѕoon.
Anyhow, іf уou have anу ideаѕ or techniques for
neω blog owners please share. I understand this is off ѕubject nеvertheleѕs I ѕimplу hаd to ask.
Thanks a lot!

Feel free to surf to my hοmepage ... V2 Cig Review