Saturday, May 07, 2016

טרור אסלאמי - הקרב על התודעה - אפריל 2016

ב-8 במאי, העולם יציין את כניעתה של גרמניה ואת סיומה של מלחמת העולם השנייה באירופה. העולם הליבראלי והדמוקרטי, יציין גם תבוסתו המוחלטת של המשטר הנאצי ואת תבוסתה של האידיאולוגיה הנאצית לאחר מאבק ממושך המלווים בטרגדיות אנושיות שגרמו להריגתם ולרציחתם של עשרות-מיליוני בני-אדם ברחבי העולם. את הנקודה הישראלית והיהודית אין צורך להזכיר באריכות, משום שתוצאותיה של מלחמה זו מורגשת בכל אחת ואחת מפינותיה של ישראל - הן פיזית והן תודעתית. התאריך המיוחד הזה גם מציין את היכולת האנושית להכניע אידיאולוגית קטלניות בממדים תעשייתיים ואידיאולוגיות גזעניות המבוססות על ממד גנטי, תרבותי או דתי. ויחד עם זאת, הממד הפיזי של המשטר הנאצי חוסל, אך האידיאולוגיה הזו לובשת צורה ופושטת צורה במדינות אחדות ברחבי-העולם כחלק משלים לתפיסות הרעיוניות והפוליטיות ששורשיהן נטועים היטב בתודעה ההיסטורית על עמים מסוימים בהתייחסויותיהם כלפי דתות ולאומים שונים.

כך למשל, אמירותיהם הגזעניות של עשרות מחברי המפלגת הלייבור בבריטניה, מדגימים היטב את השילוב הקטלני בין ההטיות אנטישמיות מובהקות - הנטועות היטב בחברה הבריטית - שהן מקושרות מבחינה אידיאולוגית לזרם הרדיקאלי של האסלאם הקטלני והגזעני על גווניו השונים. השילוב של שמאל רדיקלי עם האסלאם הקטלני או  השילוב של הימין הרדיקלי עם האסלאם הקטלני, מבטא יותר מכל את יכולת של הזרמים הפוליטיים למצוא אויב משותף ("אויב נוח") כדי לקדם את המטרות הפוליטיות המוצהרות והלא-מוצהרות. מהבחינה הזו, היהודים וישראל משמשים כלים נוחים מאוד בשל הרגל-מגונה היסטורי ובשל תהליכים דמוגרפיים ותודעתיים המתרחשים דווקא במדינות היכולות להיחשב בטעות ל"מדינות ליבראליות".

התהליכים האלה מתרחשים בעוצמות הולכות וגדולות כמעט בכל אירופה המערבית כמו בשבדיה, בדנמרק, בנורבגיה, בצרפת, בספרד, בגרמניה, בבלגיה - ואולי גם באיטליה ובשוויץ. מצד אחד קיים חשש גדול מהאסלאם הרדיקלי והקטלני - כפי שהדבר התרחש במדינות אירופאיות אחדות במהלך השנתיים האחרונות - אך מאידך קיימת הטיה פוליטית רדיקלית המתבטאת במובן של "לא לקרוא לילד בשמו" כדי לא להרגיז את המפלצת האסלאמית העלולה לתקוף באופן קטלני פעם נוספת. במילים אחרות, מחד גיסא, יש חשש מטרור אסלאמי, אולם מאידך אין דבר כזה "טרור אסלאמי" - שהוא ביטוי בלתי-נסבל לדידו של הנשיא ברק חוסיין אובמה שהצליח לכפות "תודעה" על המוסדות הרשמיים של ארה"ב מאז שהחלה כהונתו בינואר 2009.

גם אמירתו של אובמה - במהלך ביקורו בגרמניה באפריל 2016 - ש"זו התקופה השלווה ביותר בהיסטוריה" נאמרה מתוך ראיית-עולם צרה של אזרח-מערבי שחי במדינה ענקית המוגנת בשני אוקיאנוסים גדולים. ספק רב אם  עשרות-אלפי בני-אדם שנהרגו בחיסולים-ממוקדים אמריקאים ברחבי המזרח-התיכון, אסיה ובאפריקה היו מסכימים עם אמירתו זו שביטאה יותר מכל התעלמות כמעט מוחלטת מהאזורים המדממים ברחבי-העולם. הטבלה הנוכחית של חודש אפריל 2016, והטבלות של עשרות החודשים הקודמים, מראים בעליל על התפשטותה של התרבות האסלאמית הקטלנית גם למדינות שנראו חזקות וחסונות עם משטרים יציבים. כשח"כ אחמד טיבי מצטלם עם "מפת פלסטין", גם זה ראוי להיחשב כחלק מהטרור האסלאמי וחלק חשוב במאבק שלנו על התודעה. הגיע הזמן "לקרוא לילד בשמו".

בסיכומו של דבר, בחודש אפריל 2016, נהרגו 10,691 בני-אדם - כולל הטבח של 221 בני-אדם שהתבצע באתיופיה בידי מיליציות חמושות מדרום-סודאן, וזאת למרות שלטבח הזה אין קשר ישיר לטרור אסלאמי. הקלות הבלתי-נסבלת בה אירועים כאלה מתרחשים ללא תשומת-לב ראויה מצד הקהילה הבינלאומית, מראה בעליל על קהות-חושים שלעיתים נראית הולכת ומתעצמת ככול שחולף הזמן. וכך, אנו מגיעים לסיכום של ארבעת החודשים האחרונים של שנת 2016 שבמהלכם נהרגו 46,116 בני-אדם באלפי פעולות טרור אסלאמיות ובאלימות אסלאמית חסרת-מעצורים. לשם השוואה, לאורך כל שנת 2015  נהרגו 147,425 בני-אדם.


טרור אסלאמי ואלימות אסלאמית - אפריל 2016
מדינה:
הרוגים:
פצועים/הערות:



עיראק:
4,609
7,000
סוריה:
3,116
6,000
אפגניסטן:
1,056
3,000
תימן:
349
2,000
ניגריה:
338
2,000
טורקיה - כורדים:
278
רבים מהם לוחמים כורדים
דרום-סודאן - אתיופיה:
221
מאות
דרום-סודאן:
2
מבוסס על מידע תקשורתי בלבד
סומליה:
140
1,000
סודאן + דארפור:
137
--
פקיסטן:
102
--
מצרים:
56
--
לוב:
55
--
פיליפינים - טרור אסלאמי:
42
כולל אזרח קנדי שהוצא-להורג
אזרבייג'ן - ארמניה:
30
כנראה היו יותר
קמרון:
23
--
אלג'יריה:
22
--
הודו - קשמיר:
21
--
רוסיה - קווקז:
9
--
תאילנד - טרור אסלאמי:
8
--
סעודיה:
8
--
מאלי:
4
--
מאלי - צרפת:
3
כולם חיילים צרפתים
בחריין:
1
--



רצועת-עזה - טרור:
10
5 בקריסת מנהרה ו-5 משת"פים
ישראל - הרשות-הפלסטינית:
4
כולם טרוריסטים מוסלמים
ישראל - טרור:
--
עשרות



תימן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
15
--
אפגניסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
17
בוודאות היו יותר
סומליה - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
15
--



סה"כ:
10,691 הרוגים
21,000 פצועים






מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי - המערכה על התודעה - אפריל 2016", מגזין המזרח התיכון, 5 במאי 2016.


No comments: