Saturday, February 11, 2017

טרור אסלאמי – כמה בני-אדם נהרגו בחודש ינואר 2017

שנת 2017 נפתחה עם כניסתו של נשיא אמריקאי חדש לבית-הלבן שאימץ מדיניות של מאבק גלובאלי ברור וגלוי נגד הטרור האסלאמי הרדיקלי, וזאת בניגוד לקודמו, אובמה, שאימץ גישה של לוליינות לשונית פייסנית לצד נקיטת מדיניות של חיסולים-ממוקדים רחבי-היקף שהתבצעו בעיקר בתקופת כהונתו הראשונה של בבית-הלבן. מאות דיונים, אלפי מאמרים ואין-ספור התייחסויות והצעות התפרסמו במהלך שמונה השנים האחרונות שעסקו בגיבושה של מערכת כלל-עולמית אפקטיבית נגד הטרור אסלאמי הרדיקלי. מרבית הפרסומים עסקו באפקטיביות של האמצעים המלחמתיים הננקטים נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים ברחבי-העולם - החל מסוריה ועיראק, וכלה בפיליפינים ובניגריה. אך, האם פעולה אופרטיבית אחת שמתאימה למשל לפיליפינים, מתאימה גם לניגריה ולסוריה? ספק רב. אולם הבסיס התרבותי והאידיאולוגי עליהם נשענים ארגוני הטרור האסלאמיים דומים זה לזה בהתאם לפרשנות של הטקסט הדתי העיקרי.

לפיכך, נשאלת השאלה, האם אפשר לנתק בין הטרור אסלאמי הרדיקלי לבין מה שמזין את הטרור הזה ברמה האידיאולוגית והתרבותית? דוברים "ליבראליים" רבים ברחבי-העולם טוענים שאין קשר בין האסלאם לבין הטרור האסלאמי הרדיקלי. זוהי טענה הנובעת בראש-ובראשונה מפחדנות משתקת כדי לא לעורר לכאורה את הזעם האסלאמי הלובש צורה ופושט צורה במהלך העשורים האחרונים. האם אפשר לנתק את האידיאולוגיה הדתית הקתולית מהאלימות הרצחנית בה היא נקטה נגד כל מי שנחשד כיריב באופן מעשי או פוטנציאלי? האם אפשר לנתק את החזון הקתולי של חברה נוצרית טוטאלית, מהאלימות הרצחנית בה היא נקטה כדי לממש את החזון הזה ברחבי-העולם? בשל האידיאולוגיה הנוצרית הדתית הזו, מיליוני בני-אדם חוסלו באירופה וברחבי-העולם ועמים אחדים נעלמו מהמפה האנושית של העולם. האידיאולוגיה הדתית הזו, היא שהעניקה הצדקות מוסריות לקטל תעשייתי רחב-ממדים שנמשך מאות שנים. "הטירוף" הזה נשען על הטקסט הדתי, ומכאן גם נבעה ההסכמה מצד חוגים רחבים בציבור הנוצרי לצעדים האלימים והברוטאליים שננקטו כדי לממש את הטקסט הדתי.

גם לטקסט הדתי האסלאמי יש השפעה עצומה על עדת המאמינים - החל מהיחס של הגבר לאשתו וכלה ביחס בין מאמין מוסלמי לבין מי שמוגדר "כופר". על המצע הדתי הזה, קיימת פרשנות פונדמנטליסטית המעניקה הכשר-מוסרי במטרה לממש - במאה ה-21 - עקרונות דתיים העוסקים למשל בדיני "עריפת ראשים", באונס נשים נוכריות והפיכתן לשפחות מין, וביחס לכול מי שמוגדר "כופר". אין כאן "טירוף", אלא זהו למעשה השיח התיאולוגי האמיתי המתנהל בחברה המוסלמית כבר יותר מ-1,300 שנה. לכן אי-אפשר לנתק בין "הטרור האסלאמי" לבין "הדת המוסלמית", גם משום שארגוני הטרור האסלאמיים אינם עושים את ההפרדה הזו, בשל שהפרשנות שהם מעניקים לעקרונות הבסיסיים של האסלאם - המכתיבה את מעשיהם במדינות המוסלמיות ובמדינות בהן יש ריכוז כלשהו של מוסלמים.

לפיכך, גם ההגדרה שבאה לידי ביטוי במשפט "טרור אסלאמי רדיקלי", איננה יכולה להיזרק לחלל-האוויר-העולם סתם כך, ללא הקטליזאטור האמיתי שמניע אותה. דהיינו המערכת הדתית האסלאמית והאינדוקטרינציה הדתית הרדיקלית המתנהלת בידיבעלות-בריתה של ארה"ב כדוגמת סעודיה שהשקיעה עשרות מיליארדי דולרים במהלך העשורים האחרונים שהוקדשו להקמת מרכזים דתיים ברחבי-העולם שהטיפו לרדיקליזציה של העקרונות האסלאמיים על-פי הפרשנות הקיצונית. במילים אחרות, ללא מאבק עיקש נגד האסלאם כמכלול אידיאולוגי, על כל עקרונותיו ופרשנויותיו, העולם החופשי ימשיך לנהל מלחמות יומיומיות נגד הטרור אסלאמי הרדיקלי עם כיסויי-עיניים, בשם עקרונות מוסריים לכאורה שנועדו להסתיר את הבעיה המרכזית במאבק התרבותי הרובץ לפתחו. את האפקט של התכחשות "הליבראלית" הזו אנו יכולים להבחין באופן-בולט בעלייתם של כוחות פוליטיים לאומניים ברחבי-אירופה הרואים במדינה הרב-תרבותית מסגרת שאינה מסוגלת להעניק הגנה נאותה נגד אלה הרוצים להרוס אותה בשם עקרונות דתיים אסלאמיים רדיקליים. בסקר בינלאומי שנערך לאחרונה בקרב 10 מדינות אירופאיות נשאלה השאלה האם יש למנוע כל הגירה נוספת ממדינות בעלות רוב מוסלמי. בסקר השתתפו כ-10,000 בני-אדם מפולין, מספרד, מבלגיה, מצרפת, מהונגריה, מיוון, מגרמניה, מאיטליה, מבריטניה ומאוסטריה. התברר שכ-55 אחוזים מהמשיבים הסכימו שיש למנוע כל הגירה מוסלמית נוספת לארצותיהם. כנראה שלא רבים מוכנים לייבא לארצותיהם את שדה-הקטל האסלאמי שהתבטא ב-9,145 הרוגים בחודש ינואר 2017 (להלן, בטבלה).

על-מנת להפגין את גודל האיוולת בו שרוי המחנה הדוגל בזכויות-יתר למוסלמים בלבד, הדוגמא הישראלית שבאה לידי ביטוי באחת מהכותרות של עיתון הארץ, תדגים היטב את הדברים: ב-6 בפברואר 2017, נורה טיל לעבר ישראל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. בתגובה לירי, צה"ל הפציץ שורה ארוכה של יעדי טרור של ארגון החמאס בעזה - אך לא נמסר על נפגעים. ב-8 בפברואר 2017, אתר הארץ באנגלית פרסם את הכותרת הבאה: "הטון האגרסיבי של ישראל, עלול להצית מלחמה לא רצויה בעזה". כעת כולנו מבינים, שטיל שנורה לעבר ישראל כדי להרוג אזרחים ישראלים, אינו עלול להצית מלחמה בעזה, אלא רק התגובות הישראליות לירי של הטיל לעבר ישראל, הן שעלולות להצית מלחמה בעזה, כך לטענתו של עיתון הארץ. כנראה, שדובר החמאס יושב במערכת עיתון הארץ, אחרת אי-אפשר להסביר את ההיגיון האסלאמי הזה של העיתון המתבטא בהטלת אימה וחרדה דווקא כלפי הצד המותקף. מדהים.

טרור אסלאמי ואלימות אסלאמית - ינואר 2017
מדינה:
הרוגים:
פצועים/הערות:



עיראק:
4,176
10,000
סוריה:
2,001
5,000
טורקיה - סוריה:
9
חיילים טורקים
אפגניסטן:
933
2,000
תימן:
910
2,000
ארה"ב - תימן
40
בפשיטה קרקעית
ניגריה:
291
--
מצרים:
109
מחצית מהם חיילים
סומליה:
91
--
קניה - סומליה:
57
חיילים קנייתיים
פקיסטן:
88
--
מאלי:
83
--
טורקיה:
43
--
פיליפינים - טרור אסלאמי:
39
רובם טרוריסטים מוסלמים
קמרון:
25
--
לוב:
22
--
ארה"ב - לוב:
100
כולם טרוריסטים מוסלמים
הודו - קשמיר:
22
--
סודאן + דארפור:
17
--
רוסיה - קווקז:
11
--
סעודיה:
10
--
דרום-סודאן:
6
--
קנדה - טרור נגד מוסלמים
6
פיגוע במסגד
סין - טרור אסלאמי:
3
כולם טרוריסטים מוסלמים
אלג'יריה:
2
--
טוניסיה - לוב
2
2 עיתונאים מטוניסיה
ניז'ר:
2
--
לבנון:
1
--
בנגלדש:
1
טרוריסט מוסלמי



ישראל - הרשות הפלסטינית:
3
כולם טרוריסטים מוסלמים
ישראל - טרור:
6
4 חיילים, שוטר ואזרח
ישראל - טרור:
2
טרוריסטים מוסלמים בחיפה ובנגב



חיילים אמריקאים:
3
2 באפגניסטן, ו-1 בתימן
תימן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
17
--
סוריה - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
9
--
סומליה - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
5
--



סה"כ:
9,145 הרוגים
19,000 פצועים







==
מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי - כמה בני-אדם נהרגו בחודש ינואר 2017", מגזין המזרח התיכון, 9 בפברואר 2017.

No comments: