Saturday, September 12, 2015

טרור אסלאמי - פליטים בשער - אוגוסט 2015

לצד הטרגדיות הקשות שהטרור האסלאמי יצר לאורך השנים האחרונות, לפתע התחוור לעולם-הרחב על המשמעויות האנושיות הקרדינאליות המתלוות בגין התפוררותן של המדינות הערביות ושל המדינות המוסלמיות במרחב כולו. בכל המרחב האדיר הזה - הכולל גם את המדינות האפריקאיות - אין מדינה אחת הראויה להיקרא "מדינה" במובן התפקודי או במובן הדמוקרטי והליבראלי. בניגוד לדעתם של רבים, זו אינה בעיה הנובעת מהקולוניאליזם האירופאי של המאה ה-19, אלא היא נובעת בראש ובראשונה בשל חוזקם של היסודות המסורתיים, השבטיים והדתיים המכתיבים התנהגות אזרחית, פוליטית ואנושית הרחוקה שנות-אור מהתהליכים התרבותיים שהתחוללו בעולם מאז סיום מלחמת-העולם השנייה.

הניסיון לדבוק בטענת "הקולוניאליזם" כדי להסביר את תחלואי העולם-השלישי, נובעת בעיקר מטעמים פוליטיים אידיאולוגיים שיש בהם ניסיון להעניק מחילה גורפת הפוטרת את המנהיגים והאזרחים מאחריות אישית לגורל מדינתם ולגורל חייהם. אין הסבר "קולוניאליסטי" להוצאתם-להורג של אלפי בני-אדם בעולם-המוסלמי על עניינים של מה-בכך. גם אין הסבר "קולוניאליסטי" לאונס השיטתי הנעשה בנשים ולמכירתן כשפחות-מין במחיר של דולרים בודדים לפעילי טרור אסלאמיים או לפסיכופטים מוסלמים מהמפרץ-הפרסי. גם אין כל הסבר "קולוניאליסטי" לחיסולם של מיליוני בני-אדם ב-30 השנים רק במדינות הערביות החברות ב"ליגה-הערבית". גם אין כל הסבר "קולוניאליסטי" לשיטפון של מיליוני פליטים הנוהרים לעבר מדינות-המערב בניסיון למצוא מקום-מפלט מארצותיהם המתפוררות.

פליטים בשערי אירופה
אירופה רוצה פליטים נוצרים

מנגד, היוהרה האסלאמית-הקולוניאליסטית היא שמכתיבה את ההתנהגות הפרקטית של האומה המוסלמית כולה כלפי אורחות-חייהם של מאמניה ושל אלה המשתייכים לדתות ולעדות אחרות. לפיכך, רב המשותף בין אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה ואבו-מאזן לבין בשאר אל-אסד, נסראללה, חמינאי, למנהיגי ארגון "המדינה האסלאמית" ולפסיכופטים העומדים בראשו של ארגון "בוקו חראם" בניגריה, משום שכולם שואבים את השראתם מהמקורות התרבותיים של האסלאם על-פי תפיסת עולמם. החל מהרגע הראשון בו התרבות האסלאמית העניקה לגיטימציה לנקוט באלימות כאמצעי-הראשי לפתרונם של סכסוכים, המוטיב התרבותי הזה הושרש עמוק לתוך החברה האסלאמית כולה. אין תימה איפה, שבחודשים האחרונים עולים קולות - בודדים אומנם - לדה-אסלאמיזציה של החברה הערבית או להכפפתו של העולם-הערבי כולו - ומדינות נוספות באפריקה - למערכת שליטה מוגברת של מדינות-המערב בדמותו של תכתיב פוליטי בסגנון הדומה לזה שהיה קיים תחת המנדט הבריטי באזורים אחדים ברחבי המזרח-התיכון. מיליוני הפליטים העושים את דרכם לעבר אירופה בימים אלה, מכתיבים למעשה את השינוי הפרקטי בנוגע לתפקידן של המדינות הדמוקרטיות-הליבראליות על האירועים המתרחשים באזורים כושלים ברחבי-העולם.

בשבועות האחרונים של חודש אוגוסט 2015, הפליטים הסורים תפסו את הכותרות בעולם-כולו. כרגיל, גם במקרה הזה, פוליטיקאים ישראלים חסרי-אחריות (כדוגמת יצחק הרצוג ודומיו) ניסו לדחוף את המותג "מדינת-ישראל" לתוך הקלחת הרותחת הזו בשל שיקולים מוטעים מן היסוד. לצערנו הרב, במדינת-ישראל עדיין קיימים פוליטיקאים אחדים המנסים לייבא את סכסוכי המזרח-התיכון לתוככי המדינה מתוך הרגל-מגונה מן היסוד. מדינת-ישראל  יכולה לעזור - אבל מרחוק, בשקט וללא כותרות מיותרות.

בסיכומו של דבר, בחודש אוגוסט 2015, נהרגו 13,010 בני-אדם; בחודש יולי נהרגו 11,829 בני-אדם; בחודש יוני נהרגו 13,153 בני-אדם; בחודש מאי נהרגו 14,632 בני-אדם; בחודש אפריל נהרגו 10,294 בני-אדם; בחודש מרס נהרגו 15,143 בני-אדם; בחודש פברואר נהרגו 11,291 בני-אדם; ובחודש ינואר נהרגו 13,468 בני-אדם. בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2015, נהרגו 112,820 בני-אדם, בעשרות-אלפי פעולות טרור קטלניות ובעימותים צבאיים שהתרחשו במרחב האסלאמי כולו ואף מעבר לו.

טרור אסלאמי ואלימות אסלאמית - אוגוסט 2015
מדינה:
הרוגים:
פצועים: (אומדן בלבד)



סוריה:
4,830
6,000
עיראק;
4,547
5,000
אפגניסטן:
1,068 (רובם טרוריסטים)
2,000
תימן:
724 (רובם אזרחים שיעים)
3,000
ניגריה:
368 (רובם אזרחים)
1,500
פקיסטן:
287
--
סומליה:
254 (רובם טרוריסטים)
--
לוב:
233 (רובם חיילים וטרוריסטים)
--
טורקיה:
86 (רובם חיילים וכורדים)
--
טורקיה - צפון-עיראק:
119 (כורדים, בהפצצות טורקיות)
טורקיה דיווחה על כ-900 הרוגים
מצרים:
79 (רובם טרוריסטים)
כולל הריגתו של בן-ערובה
הודו - טרור אסלאמי - קשמיר:
41
--
פיליפינים - טרור אסלאמי:
37
כולל הריגתו של בן-ערובה
סודאן - דארפור:
30
--
קמרון - טרור אסלאמי:
27
--
סעודיה:
27
--
תאילנד - טרור אסלאמי:
24
22 מהם בפיגוע אחד
דרום-סודאן:
20
--
רוסיה - טרור אסלאמי - קווקז:
18
--
איראן - כורדים:
12 (חיילים איראנים)
בפעילות של המחתרת הכורדית
צ'אד - טרור אסלאמי:
17 (טרוריסטים מוסלמים)
10 מהם הוצאו-להרוג
הרפובליקה של מרכז-אפריקה:
10
--
לבנון:
10
--
אלג'יריה:
9 (טרוריסטים מוסלמים)
--
אזרבייג'ן - ארמניה:
8
בקרבות בין המדינות
טוניסיה:
5
--
ניז'ר - טרור אסלאמי:
3
--
בחריין:
1
--



ישראל - הרשות הפלסטינית:
4
3 מהם טרוריסטים מוסלמים
ישראל - עזה:
1 (מוסלמית)
נהרגה מפצצה ישראלית
ישראל - סוריה:
6 (טרוריסטים מוסלמים וחיילים)
בפעולת-תגמול על ירי רקטות



אפגניסטן - חיילי נאט"ו
2
--
אפגניסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
85
עשרות
תימן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
13
--
פקיסטן - חיסולים-ממוקדים אמריקאים:
5




סה"כ:
13,010 הרוגים
17,500 פצועים




==

מאת: ד"ר יוחאי סלע, "טרור אסלאמי - פליטים בשער - אוגוסט 2015", מגזין המזרח התיכון, 10 בספטמבר 2015.


3 comments:

oakleyses said...

michael kors outlet online sale, michael kors outlet, air max, gucci outlet, louboutin outlet, oakley sunglasses, cheap uggs, oakley sunglasses cheap, nike free, prada outlet, ugg outlet, tiffany and co, prada handbags, michael kors outlet, longchamp handbags, uggs, polo ralph lauren outlet, burberry outlet, polo ralph lauren, ugg boots clearance, nike shoes, cheap oakley sunglasses, replica watches, michael kors outlet, burberry outlet, rolex watches, chanel handbags, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louboutin, tiffany and co, tory burch outlet, air max, louis vuitton handbags, michael kors outlet, longchamp handbags, louis vuitton outlet stores, louis vuitton outlet, louis vuitton, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, uggs outlet, ray ban sunglasses, kate spade outlet, oakley sunglasses

oakleyses said...

ralph lauren, hollister, polo ralph lauren, nike tn, michael kors pas cher, michael kors outlet, north face, abercrombie and fitch, new balance pas cher, nike roshe run pas cher, converse pas cher, lululemon outlet online, sac longchamp pas cher, vanessa bruno, ray ban sunglasses, coach purses, sac guess, nike air max, sac burberry, michael kors uk, vans pas cher, nike roshe, mulberry, louboutin, michael kors, true religion outlet, kate spade handbags, north face, oakley pas cher, sac hermes, air max, longchamp, true religion jeans, ray ban pas cher, coach outlet store online, timberland, hollister, true religion outlet, air max pas cher, hogan outlet, coach outlet, replica handbags, air jordan, nike air force, nike blazer, true religion jeans, nike free, polo lacoste, air max, nike free pas cher

oakleyses said...

converse, abercrombie, louis vuitton, canada goose, toms shoes, sac lancel, pandora charms, ray ban, rolex watches, moncler, pandora jewelry, moncler outlet, moncler, canada goose uk, barbour, canada goose, swarovski, louis vuitton uk, ugg pas cher, thomas sabo, vans, juicy couture, barbour, ugg, coach outlet store online, canada goose, moncler, ugg boots, air max, sac louis vuitton, karen millen, gucci, ugg, moncler, ugg, moncler, canada goose jackets, canada goose outlet, canada goose, louis vuitton, sac louis vuitton, wedding dresses, canada goose, links of london, converse shoes, moncler, pandora charms, supra shoes, moncler, montre homme, pandora jewelry, hollister, swarovski crystal